عيدتون مبارک

 

سلام

یه سلام داغ داغ داغ به همه ایرونی های خوب و مهربون.این روزها بخصوص به خاطر تعطیلات زودهنگام(!) به من خیلی خوش می گذره .امیدوارم به شمام خوش بگذره.

ما امروز یا فردا عصر(ان شا الله) حرکت می کنیم به خطه جنوب و فک رمی کنم تا بعد از تعطیلات نتونم بنویسم.پس با هاتون خداحافظی می کنم.

پیشاپیش عید رو تبریک می گم.سالتونو خوب شروع کنین و خوب تموم کنین.

 

آب زنید راه را هین که نگار می رسد

 مژده دهیدباغ را بوی بهار می رسد

 
خوش باشید.خدا نگهدار

salam

سلام

امروز توی مدرسه جشنواره غذا بود.غذاهای ایرونی با لباس ها و فرهنگ های ایرونی.

جالب بود ولی تا ساعت 11 بشه روده کوچیکه حسابی روده بزرگرو خورده بود و ما قاشق به دست آماده شکم چرانی بودیم.

میزهای استان های مختلف چیده شده بود و آدم یاد شعر"هر کسی کو دور ماند از اصل خویش" می افتاد .به قول یه بنده خدایی :"خدایش بیامرزاد.شاعر رو میگم."

ولی این مساله در مورد همه صدق نمی کرد یکی از بچه ها به اسم "ا" هست که همه دعا دعا می کردن با اون همشهری نباشن و بعضی ها حتی حاضر بودن هویتشون رو هم عوض کنن.از اون آدمای زاهد پر مدعا که به نظر می رسه به قول حامدبهداد :"من از ترکیب عین و شین و قاف بدم میاد."

میز اول مال استان فارس و شهر گل و بلبل شیراز بود و از اون میزهایی که آدم روحش پرواز می کنه.(چه از خود متشکر!!!)کلم پلو -رنگینک- حلوای خرما-کاک و تندیس های مربوط به تخت جمشید.

میزای دیگه هم پر از خوردنیهای رنگارنگ و هوس انگیز بود که خویشتن داری رو حسابی برامون مشکل کرده بود و ما به سختی از پله ها بالا و پایین می رفتیم.

امروز هم به خیر گذشت و من احساس می کنم این یک هفته به اندازه یک ماه برام طول کشید.

نظر بدید.ممنون

خداحافظ

salam

سلام

این روزها از این لفظ متداول "من آنم که رستم بود پهلوان"واقعا خسته شدم.دیگه حالم داره از این که به "نیاکانم"و فرهنگ عظیمشون بنازم به هم میخوره. با عرض معذرت.آقا وخانم عزیز بیاید به خودمون بجنبیم و به قول خانم"ن" و این سخن نغزش که حالا دیگه جهانی شده ببینیم کجا وایسادیم؟!جایگاهمون کجاست؟!

دیگه خسته شدم از این که از اول زندگیم وقتی آخر سال و "چهارشنبه سوری" نزدیک شده تموم فکر و ذهن خونواده ها (به قول بعضی ها خونه, نه کاروانسرا) , رسانه ها ,مسئولان مملکتی و کی و کی و کی و حتی خود من و امثال من محدود میشه به این که حالا باید از لااقل یه هفته قبل و بعد مواظب باشیم که نکنه یه اتفاقی بیفته.انگار جنگ جهانی دوم می شه.

خسته شدم از این که این جشن "همگانی و عمومی"داره به یه" عزای عمومی"تبدیل می شه و من و توی با فرهنگ و باشعور (...) و از ما با فرهنگ تراش دست رو دستمون گذاشتیم و می گیم "ای وای! تموم دارو ندارمونو ازمون گرفتن.دیگه جوونامون عرق ملی ندارن. دیگه تمایلی به حقیقت جشن بزرگ چهارشنبه سوری ندارن.دیگه تمایل دارن عیدشون تو یخبندون و زمستون باشه.به جای نوروز کریسمس رو ترجیح میدن و بیشتر دوست دارن عیدی شون رو از توی جوراب در بیارن تا از لای قرآن. دیگه به پوشش ملیشون پابند نیستند.دیگه براشون فرق نمیکنه که به فناوری انرژی هسته ای و چی و چی و چی دست پیدا کنن یا نه.دیگه همه چی براشون علی السویه شده.دیگه احترام بزرگتر حالیشون نیست و هزاران هزار دیگه دیگر..."

یکی نیست بگه بنده خدا تو  خودت حالیت نیست که فقط داری سخن رانی می کنی تا سخن دانی(...)

چند بار تا حالا روز جهارشنبه سوری توی حیاط خونت آتش روشن کردی و به بچت گفتی :"اییییینه!"

ممنون.یک دنیا ممنون.

لطفا نظر بدین.

خداحافظ

salam

 

سلام

دیروز و امروز کلی اتفاق افتاد.مثلا ما دیروز رفتیم خونه عمو اینها برای دیدن کازینم که برای یه سفر دو روزه از فرانسه اومده بود.اون در مورد فرانسوی های سربالا(!) حرف می زد و ما می خندیدیم.چند وقت پیش یه کتاب خوندم که نوشته بود فرانسوی ها جوری رفتار می کنن که انگار یه چیز بدبو گرفتی زیر بینیشون و مجبورن تحمل کنن.و موضوع دیگه فیلم 300 که به قول "یک پزشک"َخیلی جنجال تو وبلاگستان ایجاد کرده و من فقط تونستم بگم بیشتر از این سوتی دادن ها از هالیوود بر نمیاد. دیگه همه می دونستن که ما...

امروز هم که داشتم می رفتم "های اسکول" به این فکر می کردم که به قول خانم "ن" چه فرقی می کنه...(!!!) تو این دوره زمونه همه چیز به هم قاطی شده.همه چی تو همه قشرها و گروهها برقراره با یه لباس متفاوت...چه فرقی می کنه که تو "ولنتاین" یا تو "سالگرد ازدواج امام علی و حضرت فاطمه"به دوستت یه ادکلن کادو بدی یا یه جلد حافظ .خیلی حرفه ها...!

به هر حال دیگه آب از سر ما گذشته و باز هم به قول خانم"ن" کارمون از بنیان خرابه.

این هفته با فکر (3-2) هفته تعطیلات به ما خوش میگذره.به شما هم خوش بگذره.

خداحافظ

salam

سلام

امروز من و "م"سر یه مساله عقیدتی بحثمون شد.نمی دونم چرا ؟! ولی انگار اون از دست من دلخور شد چون بدون خداحافظی گذاشت و رفت و فقط دستشو تکون داد.بعدکه رفت به این نتیجه رسیدم که هر کسی می تونه اعتقاد خودشو داشته باشی و در ضمن اگه اون به این معتقد نیست به خیلی چیزای دیگه که "لازمه حیات جامعه اسلامیه!!!" معتقده و حیفه من و اون که این قدر هم رو درک می کنیم سر چنین مساله ای از هم برنجیم.به هر حال نمی دونم بگم تعطیلات خوش بگذره یانه.چون اصلا برای این تعطیل نشده که بخواد خوش بگذره.ولی به هر حال همه چی قبول باشه.

SALAM

سلام

یه سلام داغ داغ بعد از یه عالمه وقت.

همون طور که گفته بودم چند روزی می ششه که ما در خانه جدید مستقر شدیم ولی متاسفانه برنامه های من هنوز روال عادیش رو طی نکرده و مثلا من دیشب بعداز یه همه وقت کتاب خوندم.به هرحال این روزای اخر سال معلمهام تا می تونن حال گیری می کننو ما دیگه نمی دونیم از کدوم بنالیم.اتاق من هم هنوز کاملا شلخطه است و فکر می کنم شیما حق داشت بگه که من ذوق و شوق ندارم چون خودش روز اول همه چی رو مرتب کرد و خیلی سریع "کامی جونش" رو وصل کرد.

ما هفته دیگه تو مدرسه جشنواره غذا داریم و فکر می کنم چیز جالبی از آب دربیاد و اون هم از ابتکارات خانم "ل" عزیزه .راستی اون چند وقتیه که من و دوستم رو سرکار گذاشته . ما مشتاقانه منتظریم یه روز مچش رو بگیریم و بفهمیم خونش کجاست ولی اون همیشه زیرابی در میره.یه روز میگه دوره.یه روز می گه شمال شهره .یه روز می گه من متروی میرداماد سوار میشم و یه روز دیگه با ما تا دم مترو میااد دلی بعد خداحافظی می کنه و از پشت مترو می ره.اصلا به ما چه.

راستی امروز یکی از بچه های چند سال پیش مدرسه اومده بود سرمون و یه حرف جالب زد که خیلی خوشم اومد:"شما باید لم این رو بلد باشید که چه جوری هم شاگرد محبوب معلم باشید هم خیلی درسو جدی نگیرید."و یاد شعر یکی از بچه های سوم افتادم با این مضمون که:" حرف های بچه ها بوی تعفن نمره می دهد.بوی گند کارنامه."

خداحافظ

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes